ZDRAVI I VESELI BILI - ova internet štacija namjenjena je svima kojima je Trogir u srcu. Stranice je poveznica sa Facebook grupom "Trogir kroz povijest" kako bi se izbjega nedostatak u preglednosti objavljenih fotografija i članaka. Ovde je sve ono šta je objavljeno u grupi sortirano po kategorijama da je lakše pronac.
Trogir kroz povijest :https://www.facebook.com/groups/605241072892601/

U koliko je sadržajem ovog bloga povrjeđeno neko od Vaših prava (vlasništva , privatnosti ....) kontaktirajte nas . Hvala

nedjelja, 1. ožujka 2015.

TROGIR TO SMO MI



Anka Jurjevic
1. lipnja 2018.


Batarija, centar svita trogirske dice za igru, kupanje, utakmice. 1956. godina, ja sam ona u biloj vešti i đemperu, usrid lita da se ne bi prehladila.


Ela Franić
22. veljače 2019
Dvi bosonoge Marije



Batarija,kad su se svi tamo kupali,u pozadini škver
Na slici Zdeslav i Marija Jurjević
Evo ih ka iz nekoga vesterna,moj otac i Ante Parčina,Pantan

Tri prijateljice Marija Jurjević rođ.Paraman,Seka Bakica,udana Koc,Marija Bonomi
Naselje,Trogir
Cesta put Šalduna,oko 1961.,nigdi ničega,divljina
Na slici m
oj otac

Malo san kopala po slikama u naselju i naiđoh na par zanimljivih di se vidi Trogir ili Trogirani
Klapa moga oca-s liva na desno-Zdeslav Jurjević,Igor Novak,Ante Parčina i Mile Španić
Eto,sad su zajedno u nekim nebeskim šetnjama

Evo još jedna,godina je 1961.,moj otac na redovnome dopustu iz vojske,slikano kraj crkvice put groblja u naselju,taman na okuci,ova dva čempresa više nema,još ih se i ja sićan....
Na slici Zdeslav Jurjević,Marija Bonomi,Seka Bakica ud.Koc,i Marija Jurjević,tada još Paraman
Ovi mali livo koji je,ne znan 😁

Jedna za moju dušu,moja majčica,ka da je scena iz nekpga staroga talijanskog filma 😍

******


Anka Guina
5. ožujka 2019
Fosa pedesetih


Ela Franić
14. ožujka
Moj prijatelj i susid Stećko Tomaš Sveto i moja malenkost u parku iza kuće u naselju,lito i sladoled 😀


Vinka Kahriman 
4. travnja

Ciovo, Trogir

-Vrime Mira -Kukica Merlo pojasni mi marija...koji su nan ovo trogirani
-Ivana Zelalija -Vrime Mira moji I Vinkini baba I dida, Paškva I Ivan Zelalija
-Kukica Merlo -Vrime Mira ovo su ti stari Zelalija stali su uz moju Pupu kad si odila u babe

Ivana Zelalija
9. travnja 2018.
Zaboravila san kako mu se zva kolega....pripoznaje li ga ko od mojih Trogirana?

-Mirjana Bakica - To ti je Ivan Kuzmič tzv. Manđo



Ela Franić
23. studenoga 2018.
Ljidi moji dobri i pošteni,moran malo intrervenirat povodom ove objave koju san napisala za ovu sliku,naime,djevojčica na livoj strani NIJE rodica mi Jagoda nego moja teta Smiljana,mamina sestra koja živi u Nizozemskoj.Ispričavan se svima na nenamjernome propustu ali eto,događa se,ja san nekako zapantila da je ovo Jago ali stariji i pametniji od mene tj.Jagoda i moja mater su mi rekle točnu činjenicu....Eto,to je to,svo zlo s tin,pozdrav svima i sorry...🤒😊
Ne znan jesan li ovu već bila stavila,znat će Marin,ali svejedno,evo naselje krajem pedesetih,početkom šezdesetih,bez stabala i još u izgradnji.Livo od ovoga je danas dječji vrtić a put gori FINA.
Na slici su dakle,moja teta Smiljana i rodica Tomislava


Anka Jurjevic
 5. lipnja 2019 u 14:27
1960.god. jednogodišnja djevojčica pozira u parku preko puta današnjeg autobusnog kolodvora i kampa na Lokvicama. Zna li netko šta je bilo u onim zgradama.
-Ante Jano Letilovic Tamo su stanovali radnici VIJADUKTA.Stara vrimena.....


Marin Giljanović
 31. svibnja 2019 u 18:53
Godina je mislin 1966, adresa (tada) Gradska 12 , rođendan jedne male Anite koja je kasnije otišla u Kanadu ,di je i danas .
E pa sad ko je ko sa ove slike i di su oni danas ajmo vidit .... sa live bande na desnu - mala koja se zove Loranda sad je u Zadru , do nje je njezin brat oli ti ga - moja malenkost , do mene je Anita slavljenica koja je u Kanadi , poviše nje Cvjetana tada Matić -neznan di je i šta je s njon bilo , do njih ako se ne varan Katija ili Katica prezime naznan ali je stala u kucu priko puta , a zadnja na desnu bandu je Njegica?- podaci izvitrili iz ove side glave :D
Izvor slike :prije par dana , Anita našla u svojoj privatnoj arhivi i poslala najstarijen prijatelju 😁

-Valentina Vukman Katija Zulim i Negica Špika.
-Đurđica Kuzmanic mislim da je to profesorica Katija stali su poviše dućana Borova oli ti Bata
-Cvjetana Rafanelli Anka Jurjevic pozz svima, Katija je stala nasuprot mene u tete..i gledali smo se preko prozora.Pozdrav svima sa slike..Cvjetana Rafanelli ex Matic
-Negica Špika Evo opet mene i Anite



Anka Jurjevic
Anka Jurjevic Đurđica Kuzmanic je ona, sad je Zulim a djevojačkih Seleši

Anka Jurjevic
29.06.2019
1954.god, jedna lipa trogirska cura (moja pok sestra) sa punte na žudiki gleda prema čiovskom mostu. A na Čiovu samo dva reda kuća, a ne ko danas.


TROGIRANI
Gaylee Adell Clarke
13. veljačeu 2018 · Arden Town, United States
Date unknown


Karolina Miše
9. veljače u 15:58
50 i neke....škverska marenda.....


*****

*************

E ovo bi tribala bit friška :) ....."Putnik je 1927. uveo specijalne izletničke linije iz Splita u Solin i Trogir te je nabavio motorni brod koji je turistima nudio izlete po moru, o čemu se izvještavalo Noworytinim dokumentarnim fotografijama na stranicama Svijeta (sl. 43)....."
Izvor:
"POLITIČKI, KULTURNI I DRUŠTVENI ŽIVOT MEĐURATNOG SPLITA KROZ OBJEKTIV PROFESIONALNIH FOTOGRAFA"
Sandi Bulimbašić i Lovorka Magaš Bilandžić


Trogirsko polje, druga polovica 40-ih godina 20. stoljeća,objavljeno na Trogir Time Travel 01.05.'17 kao cestitka ......ma bi isto bilo lipo imat u arhivi ovu dosad neviđenu sliku bez natpisa priko nje....i onda u komentarima na TTT sinjan ric ZALIVAČA ....kako polako ali sigurno gubimo naše rici ......meni je puno bliže BIDUN pa cak se znalo koristit ric RAMINA (iako je uobicajna za limene kante) za te naprave kojima se na slici zaliva verdura ...
ipak nismo uspili dobit sliku bez ovog pisanja priko nje

************

Very old photo TRAU TROGIR DALMATIA belle donne mit olives or figs ? etno motive 1923............
E pa sad nisu masline a ni smokve....njih dvi tucu bajame - lipo se vidi mlatic u rukan ovon na desnu bandu
izvor slike vidi se na podanak slike

Renata Dragicevic Ruda - Ovo su sestre Abazinke slikane u mojoj ulici ( sadasnja Hrvatskog prolica). Eno kantun moje kuce. Inace i u moje vrime su sidile ovako i tukle bajame il susile kapulu na ulici ( sicam ih se kad bi tu prosla za ic kupat se kraj kule)

********

 izvor slike : https://www.facebook.com/hrvatski.turizma





lov u trogirskoj okolici prije nekih 100 godina
preneseno sa :http://www.trogirskiportal.hr/index.php…



Mise Miro
2. travnja 2017
Moja majka Ružica Miše rođena Uljević 1954. u Svetom Križu na Čiovu.


*****

Čiovski most 1950. godine
******

tribalo je uvatit malo sunca u stare kosti

 Obitelj Koscina: Josip (Bepo), Bogdan, Neda, Branka i Maja

 1941.godina.....nih troje i janka



dva lica iste slike
 Sokolaska vježba, isprid zgrade Općine 1910.

*******
17.05.1941
Izvor: Archivio Storico Instituto Luce (archivioluce.com)











 *****************


 1927...vrata sa bivšega Slade Šilovićeva vrtla/parka (današnji parking)

Kupaci 1927. .na tada poznatom kupalištu Lokvice



ovo je negdi u kasnin 50-tima





Mediteranske igre 1979


Junak Normandije iz Hrvatske: Trogiranin se borio u 'Danu D'
Trogiranin Marin Bakica (29) je kao američki vojnik poginuo 6. lipnja 1944. godine, prvog dana iskrcavanja na Normandiju. Posthumno je dobio orden Grimizno srce
Vojnici, mornari i piloti savezničkih snaga, oči svijeta uprte su u vas. Pred vama je velika bitka, koja će uništiti nacističku Njemačku i osloboditi Europu i svijet. Neće vam biti lako, ali vjerujem u vas. Sretno i neka vas Bog blagoslovi.
To je poruka generala Dwighta Eisenhowera koju su tisuće savezničkih vojnika slušali na brodovima dok su prelazili Engleski kanal na današnji dan prije 70 godina. Među njima bio je i Trogiranin Marin Bakica.Rođen 1915. godine, završio je kovački zanat, s 20 godina postao mornar, a tri godine poslije s prijateljem iz Zadra u Americi sišao s broda. Otišao je u Chicago, gdje se poslije prijavio u američku vojsku kako bi lakše dobio državljanstvo.
- U 37. inženjerskoj borbenoj brigadi služio je s prijateljem iz Zadra. No on se razbolio nekoliko dana prije invazije pa nije išao - rekla nam je Marinova pranećakinja Jelena Bakica.
Roditelji nisu znali što je s Marinom Marinovi roditelji Ankica i Franko nisu znali što im je sa sinom sve do 1949. Tad su ih preko talijanskog veleposlanstva kontaktirali Amerikanci.
- Rekli su Ankici i Franku da je njihov sin poginuo prvog dana invazije na Normandiju na plaži Omaha - rekla je Jelena i dodala kako su roditelji i tri brata otišli u Trst po njegove ostatke jer Amerikanci zbog neriješenih odnosa nisu mogli ući u Jugoslaviju.
Pokopali su ga u Trogiru, a posthumno je dobio nekoliko medalja među kojima je i Grimizno srce.
Na Marinovu grobu je spomenik kakav ima svaki američki vojnik, a njegovo ime upisano je i na spomen-ploču na plaži Omaha. Po američkom zakonu, njegova majka imala je pravo na njegovu vojnu mirovinu. Nju je UDBA plijenila sve dok SAD nije potvrdio da je riječ o njihovu heroju. Na kraju su joj sve vratili.
članak preuzet sa "24 sata" online







1960.Ribolovac by Zdeslav Jurjević,Fortin pogled prema Travarici


Prve žene izučene tkanju na području Trogira bile Jela Alajbeg i Božica Vajić.......

1908..Hrvatski sokoli iz Trogira na prvom svom nastupu...


Dica u igri i Rožac kakav je nekad bio



Ciovski tezaci negdi oko 1928.na veliki most
Korado
1.5.1948.

___


Antonio Miše - Iz osobne arhive, godina '64 ili '65. Osnovnoškolci 3.b razred škole IVO GUINA TROGIR.Otac mi je među njima, možda se još netko ovdje prepozna. mislim da je učiteljica bila prof Katica Belas.Planinarska parada na Čiovskom mostu

 ***
iz porodicnog albuma trogirske nogometne zvizde pok Vinka Masce

Knezev dvor poslije rata oko 50-ih
Fotografija snimljena 7-8-1961snimio ATironi na fotografiji gospAnteMasce(pisi masce)s prijateljem
 Rino Calamaris
Iz :I.Babić ,Prostor između Tg i St , Tg 1984.
Piše: Zagorci slikani u Trogiru 1874 .!!
To ka Vlaji. 


*******



Na delcampe piše : TROGIR - real photo pc 1927
*******
Maskare u Trogiru 1935.
Jerko Jaksic nebi se zakleja ..ali oni desni okrugle glave mi se pari da mi je dida Jerko..bija je "pulicijot" ...



VESPA
Branimir Jerolim Ostojic‎   O vespi netriba puno govorit?! Ali za one koji se puno ne tendidu triba rec dvi-tri rici. Prvi put je napravjena davne 1946 godine a dizajnirao ju je Enrico Piaggio. Govori se da je sjor Piaggio poceja radit vespe od koli od saveznickih aviona kojih je, posli rata, bilo za bacat. Od tega doba, pa do danas, vespa se nije stala proizvodit u manje-vise istomen obliku. Ko se ne sica, iz ove moje generecije, onoga lipoga susura od njezinoga motora? Sad mi se pari cut! Manje vise, znamo koje sve jema vespe po Trogiru ali bilo bi dobro da svi oni koji se sicaju ili jemadu slike litretaju na ovi portal. Vespa to mirita jerbo je simbol jedne cile generacije a moremo rec i trenda koji ne umire!
Na ovoj fotografiji je moja malenkost na vespi moga oca Mirka, model 1956. Iza mene je lipi nas Fortin bez auti ali sa bujnim stabliman.
Odakle dolaze??



Zorana Zara Bilić Hoić
8. veljače u 18:38
Tek sam Niki dan došla do slika.Mater ih je ljubomorno čuvala.Rekla je kad me nema uzmite.Nažalost nje više nema ali ostale su lipe uspomene.Tako i ova slika moje babe Luce i dide Joze za koju nisam ni znala da postoji.Moj dida je bija bačvar kod pok.Korada.Meni posebno važno jer sam ih drugačije zamišljala.

Moja mater Lidija Bilić u parku kod velikoga mosta.Ne znam koje je godine slikano

Moja teta Lukrecija Bilić Panto rod: 1923 materina sestra.Odvedena u Italiju u logor.Vise se nije vratila.Ne znam kad je ovo slikano,no ove slike se sićan ka mala.


Zorana Zara Bilić Hoić nalazi s s korisnikom Lorando Kovačević.
8. veljače u 18:32
DVD Trogir,moj brat Ivo čuči prvi s live strane.Jako stara slika,možda neko pozna neke sa slike


Anka Jurjevic
23. veljače u 17:18
Evo da vidite, prva slika je iz 1961., a druga iz 1964. godine kako je to izgledalo snimljeno sa Žudike prostor na Čiovu, Režija, crkva Gospe kraj mora, sedam kućica i samostan sv Ante na dridu. Ničega više nije bilo. A sad!?




Women at Work
Gaylee Adell Clarke

21. veljače u 7:30 · Davis, United States

Women at Work. Date: 20/5/1960. Trogir Area





Vinka Kahriman
4. travnja 2019

Ivan Zelalija


Ivana Zelalija Na prvoj slici, s kapelinon moj dida Ivan Zelalija, na trećoj njegova sestra Anka Zelalija, živila u New Jersey


Gaylee Adell Clarke
19. veljače 2019
Funeral processions from godine 1939? (1 silka); 1955 ( 7 slika). I’ve been told that processions through town are no longer performed, so I decided to post these ceremonies from the past. I hope no one is offended by the photos. If you are, please tell me and I will remove them. Family photo collection.








-Anthony Mise - Gaylee this funeral 1955 could be Nikola's Buble Rošo funeral. Ovo bi mogla biti pogrebna povorka prije sprovoda Nikole Buble-Roša 1888-1955 jer Gaylee ima mnogo slika od Bublinih-Rošovih budući su Nikolin brat Mate i žena mu Ana živjeli u Roseville u Kaliforniji.


Gaylee Adell Clarke
10. svibnja 2018.
Moja teta Vinka Emer (Winifred Millar), datum 1909 u Trogiru i imigrated u Ameriku, posjetili Trogir u 1960 i uzeo slike prijatelja i obitelji. Kad sam bio tamo nekoliko tjedana, Ante Anthony Mise upoznao me sa ljudima koji su pomogli mi prepoznati neke ljude na slikama ali mnogo lica su jos uvijek nepoznati.